Hur funkar digitala evenemang hos Svenska Vård?
Ett digitalt evenemang är snarlikt ett fysiskt evenemang – skillnaden är att istället för att fysiskt sitta i en evenemangslokal med andra deltagare så sitter du framför en skärm med kamera och ser aktiviteterna på skärmen.
Hur går det till i praktiken?
Evenemanget genomförs via distansverktyget Zoom meetings. Du kan med fördel innan utbildningen ladda ner Zooms app (den finns till de flesta enheter) via valfri appbutik. Det går också att delta direkt via webbläsaren i din dator. Vi rekommenderar att du använder webbläsaren Chrome som är kostnadsfri och fungerar bra med Zoom.
Det är viktigt att du i god tid innan evenemanget testat att Zoom fungerar för dig. Kontrollera det här: https://zoom.us/test.
Vad behöver jag för att delta?
En stabil och snabb internetuppkoppling, minst 2 mbps
Kamera, antingen en extern eller den du har i datorn
Headset eller datorns mikrofon och högtalare
Steg för steg
1. Du bokar ett digitalt evenemang på www.svenskavard.se
2. I anslutning till evenemangsdatumet får en bokningsbekräftelse med instruktioner och en länk.
3. Du kontrollerar att Zoom fungerar för dig här: https://zoom.us/test.
4. På utsatt tid och dag klickar du på länken, helst från en dator, men telefon och surfplatta fungerar också.
5. Appen eller webbläsaren startar mötet (utbildningen) och aktiviteten startar.