Remissvar

Svenska Vård står alltid upp för mångfald och stärkt kvalitet inom vård och omsorg. Vi utgår från vård- och omsorgstagaren och hens möjligheter till inflytande och rätt att göra val av utförare.    För oss är inte driftsform det viktiga utan fokus är kvalitet och utfallet av sociala tjänster. Svenska Vård strävar efter att vara konstruktiva och framtidsinriktade då vi är övertygade om att det är en viktig framgångsfaktor i arbetet med att förnya och förbättra välfärdstjänster i Sverige.

Vad vi tycker i olika sakpolitiska frågor kan du ta del av i vårt nyhetsflöde, i media och i skrivelser som du kan ta del av nedan. Vill Du veta mer tveka inte att kontakta oss!

Remissvar och skrivelser

180925 Remissvar Skatteverket - Utkast till ställningstaganden rörande uthyrning av vårdpersonal och social omsorg

180322 Remissvar Finansdepartementet - Vissa ändringar i regleringen om tillstånd att ta emot offentlig finansiering

180305 Remissvar Göteborgs Stad - Utredning gällande valfrihetssystem enligt LOV inom daglig verksamhet